Kovo 23 dieną keturiolika Plungės „Saulės“ gimnazijos trečiokų ir juos lydinčios mokytojos Ligita Erminaitė ir Jolanta Mažuknė išsiruošė į projekto veiklas tarptautinėje European School Luxembourg 1 mokykloje, Liuksemburge. Projekto laikas – kovo 23-30 dienos.
Su lūkesčiais ir dideliu noru patirti nauja pasitikome kovo 24 dieną. Mus priėmė mokyklos partnerės Liuksemburge koordinatorė Margarita Gudeikienė. Išsamiai aptarėme dienotvarkę ir panirome į veiklas. Neatsitiktinai pirmoji jų – anglų kalbos pamoka kartu su mokiniais iš daugiau nei dešimt šalių. Vėliau vyko supažindinimas su beveik 3000 mokinių turinčios mokyklos erdvėmis, kurių detalės atskleidė turimus pasirinkimus ir galimybes. Dienos kokybės ženklą pastiprino apsilankymas ir susipažinimas su Europos Sąjungos Parlamento struktūra, veikla ir svarba bei trijų valandų trukmės simuliacinių veiklų vykdymas.
Antrosios dienos ekonomikos pirmosios pamokos pabaigoje rezonavo mokinių iš Lietuvos padaryta išvada, kad praktinė ekonomika yra galimybė kurti nepriklausomą, savarankišką ateitį. Saugumą, žinias ir gerą savijautą užtikrino pozityvumo praktikumas, dalyvavimas konferencijoje „Apie kibernetines patyčias ir saugumą“ bei anglų kalbos pamoka „Kalbėjimo pasimatymas“. Dienos praktikas baigėme pratybomis modernaus meno „MUDAM“ muziejuje.
Trečiosios dienos veiklos vėl įpareigojo dalyvauti pamokose. Pirmoji – anglų kalbos pamoka ,,Plečiame žodyną“, kur mokiniai, žaisdami stalo žaidimus grupėse, plėtė anglų kalbos leksines galimybes. Dienos ašis – apsilankymas aukščiausios instancijos Europos Teisme. Čia aukštas pareigas užimanti lietuvė supažindino su teisininkų lingvistų (vertėjų) darbo specifika ir daugiakalbystės reikšme teisinėje sistemoje bei parodė svarbiausią Europos Teismo salę. Seniausias Liuksemburgo miestelis Echternachas kvietė susipažinti su istoriniu ir kultūriniu paveldu. O dienos pabaigą vainikavo susitikimas su Mokinių parlamento nariais, kurie pristatė savo užklasinę veiklą mokykloje. Džiugu, kad jie savarankiški, iniciatyvūs, organizuoti ir jais galima pasitikėti.
Lietuviškumo žymę turinti ketvirtoji diena buvo turininga sociologijos pamoka apie migraciją, lietuvių kalbos pamoka „Lietuvių kalbos mokymo skirtybės ir vienybės“, lietuvių kalbos pamoka „Skirtingos tapatybės. Asmenybės savikūra“, dailės terapijos pamoka „Gera savijauta“, geros savijautos veikla „Šokame Capoeirą“, vėlyva ekskursija po Liuksemburgo senamiestį. Mūsų tautiečių išsilavinimą, daugiakultūrinę dimensiją ir paklausą rodo gausus lietuvių būrys tiek tarptautinėje mokykloje, tiek europinės svarbos institucijose.
Penktosios dienos rytas prasidėjo konferencijoje „Be streso“, o diskusijoje „Neatidėliok“ buvo aktyvinamas brandžios asmenybės ūgties rodiklis. Lietuvių kalbos pamokos debatuose sporto tema kalbėta su lietuvių kalbą besimokančiais mokiniais. Vėliau apsilankyta turtingoje, erdvioje bibliotekoje, kurioje norisi mokytis, atlikti projektinius darbus ar tiesiog užpildyti tarp pamokų esančius langus. Vyko krepšinio varžybos, jungusios Liuksemburgo Lietuvą su gimtąja Lietuva. Dienos pabaigoje apžiūrėtas senasis, nepatirtas Liuksemburgas. Visas dienas mus lydėjo Liuksemburgo mokiniai lietuviai.
Paskutinė veiklų diena geografiškai prasiplėtė į seniausią romėniškos kilmės Vokietijos pasienio miestą Trierą. Ieškodami apčiuopiamos, pasveriamos, pamatuojamos bei įvertinamos projektinės naudos, reflektuodami įvardinome akivaizdžius pridėtinius mokinių socialinius, moduliuojančius motyvaciją ir asmenybinių pokyčių raidą rezultatus.
Anot buvusios vyriausybės kanclerės Mildos Dargužaitės žodžių: „Neškime Lietuvą į pasaulį, o pasaulį į Lietuvą“. Mes taip ir darome… O už tokią galimybę dėkingi esame Europos Sąjungai ir Švietimo mainų paramos fondui, kurie finansuoja projektą.
Ligita Erminaitė, Jolanta Mažuknė
Plungės „Saulės“ gimnazija