Atsižvelgus į naujas Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo nuostatas Savivaldybės administracijos Vietos ūkio specialistai parengė tvarką, kaip skirstyti ir naudoti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšas, skirtas Plungės rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams ir gatvėms tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.
Nauja tvarka teikiama tvirtinti Savivaldybės tarybai vasario 10 dieną numatytame posėdyje.
Numatyta, kad Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšos, skirtos Plungės rajono savivaldybės vietinės reikšmės keliams, gali būti naudojamos keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; kelių, kelio statinių ir jų užimamos žemės teisinei registracijai; tiltams, viadukams, estakadoms, tuneliams, pralaidoms projektuoti, statyti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti) ir prižiūrėti; apsaugos nuo triukšmo statiniams prie kelių statyti, rekonstruoti, remontuoti ir prižiūrėti; kelio juostoje esantiems paviršinio vandens nuleidimo įrenginiams ir lietaus kanalizacijai įrengti, rekonstruoti, taisyti ir prižiūrėti; ekstremaliųjų situacijų, ekstremaliųjų įvykių ir įvykių padariniams keliuose likviduoti; kelio juostoje esančioms automobilių stovėjimo aikštelėms, viešojo transporto stotelėms ir paviljonams įrengti, statyti, rekonstruoti, remontuoti ir prižiūrėti; institucijų ar įstaigų, atsakingų už vietinės reikšmės viešuosius kelius, paskoloms, naudojamoms vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti, grąžinti ir palūkanoms mokėti. Taip pat – tiesiant, rekonstruojant, taisant kelius, patirtoms išlaidoms už skirtą žemę, nukeliamus ar (ir) griaunamus pastatus ir kitus statinius, naikinamus želdinius ir kitas naudmenas apmokėti, aplinkos apsaugos reikmėms, žemės rekultivavimo darbams vykdyti, tiesiant ir taisant (remontuojant) kelius.
Dalis lėšų gali būti numatyta programos finansavimo lėšų naudojimo kontrolei, darbų kokybės kontrolės priežiūrai vietinės reikšmės kelių objektuose; viešojo sektoriaus ir privačios partnerystės būdu įgyvendinamiems vietinės reikšmės viešiesiems keliams projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti (remontuoti), paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti, projektų išlaidoms finansuoti; darnaus judumo priemonėms (esamiems šaligatviams, pėsčiųjų takams, pėsčiųjų viadukams ir tiltams, pėsčiųjų estakadoms, pėsčiųjų perėjoms (įskaitant požemines) pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems žmonėms; viešojo transporto infrastruktūrai; viešojo transporto eismui organizuoti; dviračių statymo infrastruktūrai; stovėjimo aikštelėms, skirtoms motorinėms transporto priemonėms arba dviračiams palikti, siekiant tęsti kelionę viešuoju transportu, įrengti, jeigu už naudojimąsi jomis neimamas atlygis; elektrinių transporto priemonių (išskyrus elektromobilius) viešosioms įkrovimo prieigoms; šaligatviams, pėsčiųjų ir (ar) dviračių takams įrengti, projektuoti, tiesti, rekonstruoti, taisyti ir prižiūrėti; pėsčiųjų, dviračių takų įrenginiams (tvorelėms ir pan.) įgyvendinti, rekonstruoti, remontuoti ir prižiūrėti; inžinerinėms saugaus eismo priemonėms (važiuojamajai kelio daliai siaurinti; įvažiavimų į teritorijas zonoms pertvarkyti; važiuojamajai kelio daliai iškreivinti; iškiliosioms greičio mažinimo priemonėms (greičio mažinimo kalneliams) įrengti; kelio įrenginiams (saugos salelėms, sankryžoms, pėsčiųjų perėjoms); greičio mažinimo priemonėms ties gyvenamosios teritorijos pradžia, siekiant sumažinti galimą per didelį transporto priemonių greitį ir parodyti, kad keičiasi važiavimo režimas (miesto vartai), įrengti; kelio ženklams įrengti; kelio dangai ženklinti; šviesoforams įrengti; tvoroms, kelio apsauginių atitvarų sistemoms, signaliniams stulpeliams įrengti; kelio veidrodžiams įrengti; greičio kontrolės priemonėms, informacinėms momentinio važiavimo greičio švieslentėms, kintamosios informacijos ženklams (stendams) įrengti ir prižiūrėti; apšvietimui keliuose ir kitoms priemonėms įgyvendinti, būtiniems vietinės reikšmės ir valstybinės reikšmės kelių statinių sujungimo darbams, kuriuos vykdant nekeičiami valstybinės reikšmės kelio elementų (sankryžų, nuovažų) geometriniai parametrai, finansuoti.
Tvarkos aprašą Savivaldybės tarybos komitetų posėdžiuose pristatęs Vietos ūkio skyriaus vyr. specialistas Modestas Budrys atkreipė dėmesį, jog pagal naujas nuostatas Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas bus galima naudoti ir naujoms priemonėms – želdinių gyvenamųjų vietovių gatvių raudonosiose linijose įrengimui bei valstybinėje ir savivaldybių žemėje daugiabučių namų kiemų vidaus kelių (gatvių) ir daugiabučių namų gyventojų automobilių stovėjimo aikštelėms įrengti, rekonstruoti, remontuoti ir prižiūrėti, neatsižvelgiant į tai, ar atlikta šių inžinerinių statinių teisinė registracija.
Atkreipiame dėmesį, kad keisis ir Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, Lietuvos automobilių kelių direkcijos skirtų Plungės rajono savivaldybei, skirstymas (procentais). Numatyta 50 procentų lėšų skirti kapitalo investicijoms, 10 procentų – saugaus eismo priemonėms įgyvendinti, 5 procentai lėšų pagal poreikį teks statybos techninių projektų rengimui ir projektų ekspertizei, statybos darbų kokybės kontrolei, techninei priežiūrai, keliams (gatvėms) ar kelių statiniams ir jų užimamai žemei inventorizuoti, apskaitai atlikti bei avarinėms situacijoms likviduoti.
Likusi programos lėšų dalis – 35 procentai – skirstoma lygiomis dalimis Plungės miesto seniūnijai bei kaimiškosioms seniūnijoms. Seniūnijoms lėšos bus skaičiuojamos pagal teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusių gyventojų skaičių ir seniūnijai priklausančių kelių ir gatvių tinklo ilgį.
Kai vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinė eilė bus sudaryta ir patvirtinta Savivaldybės tarybos, apie tai bus paskelbta Savivaldybės interneto svetainėje.
Plungės rajono savivaldybės administracijos inf.