Lapkričio 4 dieną Savivaldybės administracijos direktoriaus Mindaugo Kauno iniciatyva buvo sukviesti Vietinio susisiekimo ir priemiesčio autobusų maršrutų tikslinimo komisijos nariai – aptarti Plungės autobusų parko darbo rezultatų bei galimybės optimizuoti miesto ir priemiesčio maršrutus taip, kad kuo daugiau žmonių darbo dienomis kelionei į darbą rinktųsi ne privačius automobilius, o gyventojams patogiu laiku patogiais maršrutais važiuojantį visuomeninį transportą.
Informaciją apie Plungės autobusų parko šių metų pirmojo pusmečio veiklą, išreikštą skaičiais, pateikė Vietos ūkio skyriaus specialistas Evaldas Jankauskas, palyginęs miesto ir priemiesčio maršrutus. Paviešinta, kad per pusmetį miesto autobusais važiavo 10888, priemiesčio – 3018 žmonės, autobusai mieste nuriedėjo 28780, priemiestyje – 73496 kilometrus, atitinkamai patirta 26285 eurų išlaidų miesto maršrutams ir 60615 eurų priemiesčio maršrutams aptarnauti.
Pastebėta, jog Plungės autobusų parko autobusai važiuoja ir tokiais priemiestiniais maršrutais, kuriuose nėra kam parduoti bilietų, o tai reiškia, kad tuo autobusu dažniausiai važiuoja vien mokyklinio amžiaus vaikai. Pasitarime kalbėta, jog tokius maršrutus pigiau aptarnauti atsieitų mokinius vežant vien mokykliniais autobusais.
Vietos ūkio skyriaus vedėjo pareigas einantis Arvydas Liutika kalbėjo, jog Plungės autobusų parko maršrutai iš tiesų labai susieti su švietimo įstaigų darbu ir norais laiku atvežti priemiesčio maršrutais vaikus į mokyklą, ir laiku, pasibaigus pamokoms, parvežti juos namo. Mokinys pasibaigus pamokoms autobuso negali laukti ilgiau nei valandą, jei šis laikas užsitęsia, mokyklos turi garantuoti, kad vaikas bus užimtas įdomia veikla. Pažymėta, kad Savivaldybė turi užtikrinti pavėžėjimą mokiniams, gyvenantiems 3 km atstumu nuo lankomos mokyklos.
Pasitarime kalbėta, kad Plungės savivaldybėje važiuojančiųjų autobusais suaugusiųjų skaičius nesiekia 20 proc. viso keleivių srauto. Savivaldybės administracijos direktorius M. Kaunas kėlė klausimą, kaip pasiekti, kad plungiškiai iš savo automobilių norėtų persėsti į autobusus. Savivaldybės administracijos direktoriaus nuomone, jei autobusų maršrutai būtų optimizuoti ir labiau pritaikyti prie suaugusių žmonių darbo laiko, daug kas rinktųsi važiuoti į darbą autobusu, mieste būtų mažiau eismo spūsčių.
Plungės autobusų parko maršrutų optimizavimas bus pirma užduotis naujai suformuotai šios bendrovės valdybai.
Posėdyje taip pat kalbėta, jog Plungės autobusų parkas uždirba tik 10 procentų sumos, reikalingos įmonės veiklai užtikrinti, o apie 90 proc. lėšų gauna iš savivaldybės, todėl , pasak E. Jankausko, peršasi sprendimas pasekti Talino pavyzdžiu ir vežti plungiškius miesto ir priemiesčio maršrutais nemokamai.
Plungės rajono savivaldybės administracijos inf.