Kaip ir kasmet Savivaldybėje lapkričio 6-oji yra išskirtinė – Pyragų – diena, kai pietų pertraukėlės metu darbuotojai susirenka prie pačių keptais pyragais nukloto stalo, vaišinasi ir ragina vaišintis kitus, o taip pat – ragina pasidalinti savo gerumu bei vienu kitu pinigėliu, skirtu tiems, kuriems gyvenime sekasi šiek tiek sunkiau, kuriems reikalinga finansinė pagalba.
Tradiciškai Plungės rajono savivaldybės administracijos Pyragų dienos aukos būna skirtos sergantiems vaikams paremti.
Šiemet apie dešimties metų berniuką, kuriam skirta Savivaldybės darbuotojų parama, Pyragų dienos dalyviams papasakojo Plungės socialinių paslaugų centro socialinių darbuotojų darbui su šeimomis padalinio vadovė Diana Norvydienė. Berniukas gyvena su mama, jam nustatytas priežiūros (pagalbos) poreikis, nes serga sunkia epilepsijos forma, kuri yra atspari medikamentiniam gydymui. Per dieną vaiką ištinka apie 7 sunkūs priepuoliai, kurių metu berniukas susikandžioja lūpas, žandus, po to būna mieguistas, neveiklus. Per 2018 metus jam buvo atliktos dvi galvos operacijos, 8 mėnesius teko gydytis reanimacijos skyriuje, kilo komplikacijų, galvoje kaupėsi vandenys, dešinė pusė buvo paralyžiuota, sutriko kalba. Kas 2-3 mėnesius turi vykti į Kauno klinikas, kuriose gydosi neurologijos skyriuje. Šiuo metu vaikui paskirta ketogeninė dieta, kuri gali reguliuoti epilepsijos priepuolių dažnumą. Šiai dietai būtinas gliukozės ir ketonų kiekio matavimas kraujyje. Matavimams reikalingas aparatas ir juostelės. Juostelių kaina mėnesiui – 71 euras, aparatas kainuoja 25 eurus. Juostelių reikia 3 mėnesius. Jeigu ši dieta nepasitvirtins, bus reikalinga kaklo operacija, kurios metu bus dedamas „klajoklio nervo stimuliatorius“. Kadangi berniukas yra ligotas, mama nuolat turi slaugyti sūnų, dėl to dirbti negali. Šeimai trūksta lėšų vaiko gydymui, vaistams nusipirkti, pragyvenimui.
Plungės savivaldybės darbuotojus sujaudino į ligos spąstus patekusios šeimos istorija. Paaukotos lėšos šeimai gal ir bus kiek netikėtos, bet labai reikalingos.
Plungės rajono savivaldybės administracijos inf.