Plungės r. Platelių gimnazijos direktorė Regina Rubinienė teigia, kad per nuotolines pamokas ieškoma daugiau įvairovės. Pasak jos, atsiskleidė kai kurių mokytojų kūrybingumas, dirbama taip, kaip švietimo strategijoje parašyta, – atsirado „išlaisvinto kūrybiškumo“. Pedagogai veda daugiau integruotų
pamokų. Per, pavyzdžiui, matematikos ir kūno kultūros pamokas mokiniai bėgioja, skaičiuoja žingsnius, savo kiemo plyteles; technologijų ir matematikos pamoka gali vykti savoje virtuvėje sveriant produktus, skaičiuojant, kiek šaukštų miltų yra, pavyzdžiui, 200 ml ir t. t. Mokytojai intensyviai pradėjo mokytis dirbti IT, nes suprato, kad pamokos karantino metu bus kitokios ir neužteks tik surašyti vaikams skirtas užduotis „Tamo“ dienyne.
„Žinojome, kad mokiniai geriau įvaldę įvairias programėles, todėl reikėjo per dvi savaites juos pasivyti. O išklausę daugybę nuotolinių seminarų, supratome, kad reikia tobulėti“, – sakė vadovė.
Direktorė užsimimė, jog, esant mažam mokinių skaičiui, galimas ir dažnesnis asmeninis nuotolinis kontaktas. Pagrindinės ryšio priemonės asmeniniam nuotoliniam kontaktui, jei reikia greitos informacijos, yra „Facebook“, „Messenger“, mobilieji telefonai, „Tamo“ žinutės, elektroninis paštas. Anot vadovės, kartais vaikus tenka ir pažadinti telefonu. Individualios konsultacijos vyksta „Zoom“ platformoje, su kai kuriais – telefonu.
Penktadienis – motyvavimo laiškams…
R. Rubinienė su mokytojais kiekvieną rytą pradeda gražia sentencija ar kokia nors mintimi, kuri pakylėtų darbui ir padėtų mažiau galvoti apie siaučiantį virusą. Direktorė penktadieniais mokytojams, tėvams, mokiniams rašo į „Tamo“ dienyną.
Mokiniams. „Planeta išgyvena sunkius laikus, todėl svarbu, kad kiekvienas iš mūsų išsaugotų pusiausvyrą. Kalbėkimės su artimais žmonėmis apie tai, kas tikrai svarbu. Nuoširdžiai rūpinkimės vieni kitais. Padėkime atgauti tikėjimą tiems, kurie palūžo. Ačiū Jums, mieli mokiniai, už Jūsų supratingumą, toleranciją. Juk mes niekada nebuvom dirbę nuotoliniu būdu. Aš džiaugiuosi ir didžiuojuosi Jumis. Gerumo, meilės, pavasarinio atgimimo Jums visiems. Mes reikalingi vieni kitiems. Šiandien. Dabar. Mes įveiksime sunkumus. Visi drauge“.
Tėvams. „Pirmos nuotolinio mokymo dienos buvo skirtos pabandyti, suderinti darbotvarkes. Taip, buvo trikdžių iš „Tamo“, „Edukos“, gal ir ne visi mokytojai gerai susitvarkė su šiuo iššūkiu, bet, patikėkite, jie labai daug dirba, stengiasi, gal kartais ir per daug skyrė Jūsų vaikams užduočių. Bet ir mes, ir Jūs, ir Jūsų vaikai mokomės dirbti kitaip. Apklausėme vaikus, mokytojus, tėvus. Renkame atsiliepimus, pasiūlymus. Nuotolinis mokymas visiems kol kas naujiena, prie šito reikės įprasti, išmokti, suderinti sistemas. Mes tai įveiksime, viskas turi būti gerai. Ir būtinai tai vyks Jums prisidedant, mieli tėveliai. Ačiū už Jūsų toleranciją, supratingumą. Visada laukiame elektroninių laiškų, telefoninių skambučių, trumpųjų žinučių. Bendraukime, netylėkime, padėkime vieni kitiems. Turime bendrą tikslą – mokyti, išmokyti vaikus. Būkite sveiki visi. Saugokite save ir artimuosius“.
Mokytojams. „Štai ir praėjo ši neįprasta, sudėtinga savaitė. Ačiū visiems už susitelkimą, greitą reagavimą, supratingumą. Apsipraskime su mintimi, kad karantinas dėl epidemijos jau vyksta, kad tai tikrai ne filmas ir ne atostogos. Tačiau tai nevyks amžinai. Mes grįšime į kitokią mokyklą, o jūs būsite labai „paaugę“. Tik sveika nuovoka, vidinė ramybė leidžia mums atrasti geriausius sprendimus. Tikrai įveiksime sunkumus. Būtinai! Padrąsinkime sutrikusius, palaikykime vieni kitus! Sveikatos ir dvasinės stiprybės mums visiems! Gero, sveiko savaitgalio“.
Vadovė sakė, kad laiškus rašo ne tik ji. Kolektyve yra sutarę, kad vieną savaitgalį laišką rašo mokyklos pavaduotoja, kitą – socialinė pedagogė, popamokinio darbo organizatorė ir pan.
Pasak vadovės, apklausus 10 mokytojų, negalima teigti, kad šiuo metu vaikai išmokomi geriau. Bet, anot jos, mokytojai nuveikė labai daug, ko nepadarė per 30 švietimo reformos metų, pasiekė per dvi savaites. „Kai kurie tik vidutiniškai buvo įvaldę IT, o dabar sugeba dirbti net su keliomis platformomis. Daugeliui mokinių taip dirbti įdomiau. Be abejo, jie pasiilgo draugų, mokyklos, pradėjo labiau vertinti mokytojus. Suprato, kad kartais labai reikia gyvo mokytojo paaiškinimo. Tie, kurie aplaidžiau žiūrėjo į mokslą prieš karantiną, ir dabar nepersistengia. Mokymas(is) nuotoliniu būdu rodo, kad technologijos negali visiškai pakeisti žmogiškojo bendravimo, mokiniams ir mokytojams trūksta gyvų emocijų. Bet nuotolinis mokymas(is) suteikia galimybių geriau pažinti save ir mokinius. Mokytojas gali pamatyti, kokie mokiniai įprastoje aplinkoje – namuose. Mokiniams patinka mokytojai, kurių pamokose galima rasti staigmenų (gamtos mokslų pamoka virtuvėje ir kt.)“, – patirtimi dalijosi direktorė.
Platelių gimnazijoje, anot vadovės, jau rudenį mokytojams buvo nupirkta „Edukos“ licencija, todėl prasidėjus nuotoliniam mokymui didelio streso jie nepatyrė. Papildomai, kaip ir daugelyje Lietuvos mokyklų, dirbama su „Zoom“, „Tamo“ dienynu, „Google Classroom“, EMA, įvairiomis e. aplinkomis.
Iššūkiai ir sėkmės
Direktorė R. Rubinienė pasidžiaugė, jog didelių iššūkių neteko patirti, o mažus greitai išsprendžia.
Pasak vadovės, nuotolinis mokymas – puiki galimybė mokytojams išplėsti mokymo turinį, papildant jį internete esančiais informacijos šaltiniais. „Aš manau, kad iš šios nelaimės laimės visi: tiek mokiniai, paragavę kitokio mokymo, tiek ir mokytojai, priversti įsijungti modernėjantį gyvenimą“, – akcentavo vadovė, teigdama, jog internetas – beribė erdvė, pilna įvairiausios informacijos. Mokytojui tenka sunkiausia užduotis ir pareiga: atrinkti ir pritaikyti ją savo mokiniams. Atsiskaitymams užduotis mokytojai dažniausiai ruošia patys. To paties dalyko mokytojų mažoje mokykloje vos keletas, jie bendradarbiauja.