Apie mus
Eil. Nr. | Vardas, Pavardė | Atstovaujamas sektorius |
Atstovaujama įstaiga, organizacija | Kontaktai |
---|---|---|---|---|
1 | Gražina Baužienė | Plungės rajono savivaldybės atstovai | Plungės rajono savivaldybės administracija | grazina.bauziene@plunge.lt |
2 | Jūratė Garčinskaitė | Plungės rajono savivaldybės administracija | jurate.garcinskaite@plunge.lt | |
3 | Tomas Jocys | Plungės rajono savivaldybės administracija | tomas.jocys@plunge.lt | |
4 | Kristina Gelumbickienė | Asocijuotos verslo struktūros ir (ar) įmonės atstovai | Plungės rajono pramonininkų sąjunga | info@plungesps.lt |
5 | Donatas Vitkus | Plungės rajono pramonininkų sąjunga | vit.donatas@gmail.com | |
6 | Justinas Šimkus | Plungės rajono pramonininkų sąjunga | justinas@psaltis.lt | |
7 |
Valdybos pirmininkas Birutė Andriuškaitė |
Bendruomeninės organizacijos ir (ar) kitos nevyriausybinės organizacijos atstovai | Plungiškių draugija | b.andriuskaite@gmail.com |
8 | Darius Bieliauskas | Plungės „Rotary“ klubas | darius@bieliauskas.lt | |
9 | Vilius Rimkus | NVO „Krantas“, Plungės jaunimo atstovas | viliusrimkus361@gmail.com |
Eil. Nr. | Plungės miesto VVG nario pavadinimas | Atstovaujamas sektorius | Atstovo vardas, pavardė |
Kontaktai |
1 | Plungės rajono savivaldybės administracija | Narys atstovauja vietos valdžios sektorių | Tomas Jocys | tomas.jocys@plunge.lt |
2 | Plungės rajono pramonininkų sąjunga | Narys atstovauja verslo sektorių | Kristina Gelumbickienė | info@plungesps.lt |
3 | Plungiškių draugija | Narys atstovauja pilietinės visuomenės sektorių | Birutė Andriuškaitė | b.andriuskaite@gmail.com |
4 | Plungės „Rotary“ klubas | Narys atstovauja pilietinės visuomenės sektorių | Darius Bieliauskas | darius@bieliauskas.lt |
5 | NVO „Krantas“ (Plungės jaunimo atstovas) | Narys atstovauja pilietinės visuomenės sektorių | Vilius Rimkus | viliusrimkus361@gmail.com |
6 | Plungės sergančiųjų cukriniu diabetu klubas | Narys atstovauja pilietinės visuomenės sektorių | Aldona Danylienė | gintaras.domarkas@plunge.lt |
7 | Plungės sporto klubas „Versmė“ | Narys atstovauja pilietinės visuomenės sektorių | Gintaras Domarkas | danyliene@gmail.com |
2015 metų rugpjūčio 18 dieną įkurta asociacija Plungės miesto vietos veiklos grupė (VVG). Steigiamajame susirinkime, vykusiame 2015 m. liepos 10 d., Plungės miesto VVG pirmininku buvo išrinktas Plungės miesto seniūno pavaduotojas, laikinai einantis seniūno pareigas, Gintaras Domarkas, o nuo 2020 m. pirmininko pareigos patikėtos Gražinai Baužienei.
Šios asociacijos steigėjomis tapo Plungės rajono pramonininkų sąjunga, Plungiškių draugija ir Plungės rajono savivaldybė. Steigiamojo posėdžio metu ne tik išrinktas asociacijos pirmininkas, valdybos nariai, bet ir pasirašyta Plungės miesto VVG steigimo sutartis, patvirtinti įstatai.
Plungės miesto VVG sieks pagerinti vietines įsidarbinimo galimybes, didinti bendruomenių socialinę integraciją, išnaudojant vietos bendruomenės, verslo ir vietos valdžios ryšius.
Nario stojamojo ir metinio mokesčių mokėjimo tvarka
Plungės miesto vietos veiklos grupės struktūra
Papildyta 2024-10-30
Plungės miesto VVG pareigybių aprašymai:
ADMINISTRAVIMO VADOVO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS,
ADMINISTRATORIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS,
FINANSININKO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
Tel. 8 614 95587, el. p. grazina.bauziene@plunge.lt
Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategija
Parengta Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategija
Asociacija Plungės miesto vietos veiklos grupė, įgyvendindama ES lėšomis bendrai finansuojamą projektą Nr. 11-001-T-0040 “Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategijos parengimas”, parengė Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategijos projektą.
Vietos plėtros strategijos įgyvendinimas finansuojamas pagal 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2022 m. rugpjūčio 3 d. sprendimu Nr. C(2022) 5742, 4 prioriteto “Socialiai atsakingesnė Lietuva” 4.7 konkretų uždavinį “Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes ir aktyvų dalyvavimą ir gerinti įsidarbinamumą” ir 4.9 konkretų uždavinį “Didinant socialinę ir ekonominę marginalizuotų bendruomenių, migrantų ir nepalankias sąlygas turinčių grupių integraciją įgyvendinant integruotas priemones, įskaitant aprūpinimą būstu ir socialinių paslaugų teikimą”.
Plungės miesto vietos veiklos grupės Plungės miesto 2023–2029 m. vietos plėtros strategijoje yra suformuluotas vienas tikslas ir du uždaviniai:
TIKSLAS – pagerinti vietines įsidarbinimo galimybes ir paskatinti integruotą bei įtraukią socialinę Plungės miesto vietos plėtrą, išnaudojant bendruomenių, verslo ir vietos valdžios ryšių teikiamas galimybes.
Tikslo įgyvendinimas leis išnaudoti atlikus stiprybių ir silpnybių, galimybių ir grėsmių analizę nustatytas Plungės miesto stiprybes – pakankamai palankią demografinę situaciją, išplėtotą smulkų ir vidutinį verslą, platų viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų tinklą, tikslines gyventojų grupes vienijančių ir jiems pagalbą teikiančių organizacijų gausą, tokioms Plungės miesto silpnybėms sušvelninti, kaip sumažinti spartų socialinę riziką patiriančių šeimų ir socialiai pažeidžiamų asmenų skaičiaus augimą, tenkinti socialinių paslaugų į namus poreikį, prisidėti prie gyventojų ligotumo socialinei atskirčiai turinčiomis ligomis mažinimo, tenkinti vaikų ir jaunimo ugdymosi ir aktyvaus užimtumo poreikius. Tikslo įgyvendinimas leis išnaudoti ir galimybes: palankias sąlygas bendruomeninių ir socialinių verslų steigimuisi ir plėtrai, skaitmeninių technologijų ir inovacijų teikiamas galimybes socialinių paslaugų prieinamumui didinti ir jų kokybei gerinti, aktyvėjantį tarpinstitucinį bendradarbiavimą, išliekančią paramą NVO verslumui skatinti ir veiklai plėtoti. Ypač svarbus įvairių institucijų bendradarbiavimas vietos lygmeniu, kuris skatins sprendžiant socialines problemas sparčiau diegti technologines ir socialines inovacijas, gauti reikiamų žinių ir informacijos bei šitaip spręsti dėl augančio asmenų, gaunančių pagalbą į namus, skaičiaus socialinių paslaugų poreikio į namus paklausos patenkinimą. Integruota bei įtrauki vietos plėtra padės gerinti socialinę atskirtį patiriančių asmenų ir jų šeimos narių gyvenimo kokybę, mažinti rizikos šeimų skaičių, gerinti riziką keliančių tėvų socialinius įgūdžius, sudaryti pakankamas sąlygas socialinės rizikos šeimų vaikams, taip pat prisidėti prie grėsmių, susijusių su pabėgėlių integracija, švelninimo. Gyventojų verslumas, verslų pradžia ir darbo vietų kūrimasis bus skatinamas, pasinaudojant ir esamų verslo organizacijų patirtimi. Be to, tikslo įgyvendinimas mažins tolerancijos ir supratingumo trūkumą socialinę atskirtį patiriančių gyventojų atžvilgiu, skatins taikyti socialinių problemų sprendimo būdus, didinančius savanorių ir savipagalbos grupių svarbą.
Uždaviniai:
Informuojame, kad pasikeitus Vidaus reikalų ministro įsakymu tvirtinamoms Vietos plėtros strategijų rengimo ir atrankos taisyklėms, Strategija buvo patikslinta – keitėsi Strategijos veiksmai, jų planuojamos finansavimo apimtys bei rodikliai.
Kviečiame Jus susipažinti su parengtu Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategijos projektu ir pateikti pastabas ar pasiūlymus iki 2023 m. lapkričio 29 d. el. paštu grazina.bauziene@plunge.lt arba tel. +370 614 95587.
Čia galite susipažinti su Plungės miesto 2023-2029 m. strategija
Pritarta Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategijos projektui ir daliniam finansavimui
Asociacija Plungės miesto vietos veiklos grupė, įgyvendindama ES lėšomis bendrai finansuojamą projektą Nr. 11-001-T-0040 „Plungės miesto 2023–2029 metų vietos plėtros strategijos parengimas“, parengė Plungės miesto 2023–2029 metų vietos plėtros strategijos projektą.
2023 m. lapkričio 30 d. Plungės miesto vietos veiklos grupė gavo du pritarimus parengtai Plungės miesto 2023–2029 metų vietos plėtros strategijai, tai yra Telšių regiono plėtros tarybos kolegijos sprendimu Nr. K/P-11, Plungės miesto vietos veiklos grupės 2023–2029 m. vietos plėtros strategijos projektas atitinka 2022–2030 m. Telšių regiono plėtros plano tikslus „Didinti regiono turistinį ir investicinį patrauklumą“ ir „Didinti socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą ir kokybę“ bei Plungės rajono savivaldybės tarybos 2023 m. lapkričio 30d. sprendimu Nr. T1-318 vienbalsiai pritarta Plungės miesto 2023–2029 metų vietos plėtros strategijos projektui ir daliniam finansavimui. Tokiu būdu Plungės mieste veikiančioms įstaigoms, organizacijoms, bendruomenei sudarytos sąlygos gauti finansinę paramą teikiant projektų įgyvendinimo planus Plungės miesto vietos plėtros 2023–2029 metų strategijos įgyvendinimui.
Tai ypatingai svarbūs sprendimai mūsų tolimesniam dalyvavimui!
Plungės miesto 2023–2029 m. vietos plėtros strategijos tikslas – pagerinti vietines įsidarbinimo galimybes ir paskatinti integruotą bei įtraukią socialinę Plungės miesto vietos plėtrą, išnaudojant bendruomenių, verslo ir vietos valdžios ryšių teikiamas galimybes.
Tikslui pasiekti iškelti du pagrindiniai uždaviniai:
Plungės miesto VVG vietos plėtros strategija orientuota į tokias tikslines grupes:
gausios šeimos;
neįgalūs asmenys;
asmenys, turintys intelekto ir (ar) psichikos negalią, jų šeimos (globėjai, rūpintojai);
socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys (pvz., smurtą pairiantys asmenys, benamiai, priklausomybėmis sergantys asmenys, grįžę iš įkalinimo įstaigų asmenys, mažiau galimybių turintys jaunuoliai ir kt.);
asmenys, kuriems nustatytas socialinių paslaugų poreikis;
migrantai, priklausantys pažeidžiamų asmenų grupėms;
nepalankias sąlygas turintys vietos gyventojai (ypač vaikai, mokiniai, ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai).
Bendra planuojama strategijos suma 6 metų laikotarpiui – 833 333,33 Eur. Iš jų – 700 000,00 Eur prašoma finansavimo suma (Vidaus reikalų ministerijos), – 133 333,33 Eur, tai yra 16 proc., Plungės rajono savivaldybės prisidėjimas.
Čia galite susipažinti su Plungės miesto 2023-2029 m. strategija
Patikslinta Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategija
Plungės miesto vietos veiklos grupė informuoja apie patikslintą Plungės miesto 2023-2029 m. vietos plėtros strategiją.
Pastabas ar pasiūlymus dėl atliktų strategijos keitimų prašome iki 2024 metų gegužės 10 d., 16 val., siųsti Plungės miesto vietos veiklos grupei el. paštu grazina.bauziene@plunge.lt
Čia galite susipažinti su Patikslinta Plungės miesto 2023-2029 m. vietos plėtros strategija
2024 m. gegužės 10 d., po patikslinimo, patvirtinta Plungės miesto 2023-2029 m. vietos plėtros strategija!
Čia galite susipažinti su Plungesmiesto2023-2029strategija2024-05-14
Kvietimai
Atsisiųsti planą galite paspaudę čia
Kvietimas Nr. 11-610-K ,,Prevencinių priemonių, mažinančių nepalankioje padėtyje esančių gyventojų grupių socialinę atskirtį, didinančių jų socializaciją ir integraciją įgyvendinimas“
Vietos plėtros projektų atrankos ir finansavimo sąlygų gairės (toliau – Gairės) skirtos pareiškėjams, planuojantiems įgyvendinti projektą, finansuojamą pagal 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos viešojo valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 01-004-08-04-01 „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ veiklos „Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros metodo (BIVP) taikymas: parama vietos plėtros strategijų įgyvendinimui“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas).
Šiose Gairėse nurodyti pagrindiniai reikalavimai pareiškėjams ir partneriams, projektams, tinkamoms finansuoti išlaidoms, kita esminė informacija, reikalinga teikiant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), taip pat prioritetiniai vertinimo kriterijai, pagal kuriuos bus vertinami ir atrenkami projektai.
Nuoroda į kvietimą Nr. 11-610-K (atsisiųsti čia)
Dokumentai:
1. 11-610-K PROJEKTŲ ATRANKOS IR FINANSAVIMO SĄLYGŲ GAIRĖS
2. 11-610-K VERTINIMO ATRANKOS KRITERIJAI
PLUNGĖS MIESTO 2023-2029 M. STRATEGIJA
Priedai:
2. PAŽYMA DARBO UŽMOKESČIO APSKAIČIAVIMUI
Pavyzdys darbo užmokesčio paskaičiavimui
3. INFORMACIJA APIE PROJEKTO BIUDŽETO PASKIRSTYMĄ PAGAL PAREIŠKĖJUS IR PARTNERIUS
Teisės aktai:
VERTINIMO IR ATRANKOS VIDAUS TARKOS APRAŠAS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
Aprašo priedai:
(ESF+) PFSA 1 Priedas. Soc. atskirtį patiriančių gyventojų grupių pvz.: (atsisiųsti);
(ESF+) PFSA 2 Priedas. NVO deklaracija (atsisiųsti);
(ESF+) PFSA 3 Priedas. Pareiškėjų ir partnerių HP atitikties deklaracija (atsisiųsti);
(ESF+) PFSA 4 Priedas. Projekto žalos nedarymo HP reikalavimų aprašas (atsisiųsti);
Mokymų medžiaga (šaltinis – interneto svetainė: miestobendruomene.lt)
Kita informacija
Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai
Sprendimas dėl Plungės rajono savivaldybės 2024 metų socialinių paslaugų plano patvirtinimo
Konsultacijas dėl kvietimo teikia:
Gražina Baužienė, administravimo vadovė Tel. Nr. +37061495587; +37065566118 Simona Rudienė, administratorė Tel. Nr. +37065707080 Kristina Ažaneckienė, finansininkė Tel. Nr. +37065558078 Bendras el. paštas plungesmiestovvg@gmail.com
Kvietimas Nr. 11-611-K ,,Neformalių iniciatyvų skirtų bendruomenės verslumui didinti įgyvendinimas“
Kvietimas Nr. 11-612-K “Jauno verslo iniciatyvų padedančių vietoje spręsti pažeidžiamų grupių atskirties problemas, įgyvendinimas“
Kvietimas Nr. 11-613-K “Integruojančio ir darbo vietas kuriančio socialinio verslo kūrimas ir plėtra“
Mokymai, informaciniai renginiai
Informacija
Plungės miesto VVG informacija
2024-12-09
STARTUOJA PLUNGĖS MIESTO STRATEGIJA!
Plungės miesto vietos veiklos grupė 2024-11-05 pasirašė sutartį su viešąja įstaiga Centrine projektų valdymo agentūra dėl projekto „Plungės miesto vietos veiklos grupės 2023-2029 m. vietos plėtros strategijos įgyvendinimo administravimas“ Nr. 11-008-T-0002 įgyvendinimo.
Administravimo projekto tikslas – užtikrinti tinkamą Plungės miesto 2023-2029 m. vietos plėtros strategijos administravimą ir jos įgyvendinimą.
Projekto veikla – „BIVP metodo taikymas: parama vietos plėtros strategijų administravimui“ Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione.
Projekto poveiklės:
1.1. Vietos plėtros strategijos įgyvendinimo administravimas;
1.2. Vietos plėtros projektų atrankos dokumentų parengimas (atrankos kriterijų, atrankos vidaus tvarkų, gairių ir kitų vietos plėtros projektų atrankai reikalingų dokumentų parengimas) ir projektų atranka ir įgyvendinimo priežiūra ir stebėsena;
1.3. Informavimas apie miesto VVG veiklą, vietos plėtros strategijos administravimo projekto įgyvendinimą ir vietos plėtros strategijos įgyvendinimą;
1.4. Vietos plėtros projektų rengėjų ir vykdytojų gebėjimų stiprinimas.
Numatomas rezultatas – tinkamai įgyvendinta VPS: Projekto įgyvendinimo metu bus parengti VPS projektų atrankos dokumentai, vykdoma VPS stebėsena, informavimo priemonės, parengti planai, ataskaitos, apmokyti vietos plėtros projektų rengėjai ir vykdytojų atstovai. Šis planuojamas įgyvendinti Projektas yra būtinas tinkamai pasirengti ir įgyvendinti VPS tikslą ir uždavinius, pasiekti numatytus rezultato ir produkto rodiklius.
Projekto tikslinė grupė – Plungės miesto VVG darbuotojai, valdymo organų nariai, vietos plėtros projektų rengėjai ir (ar) vykdytojai ir (ar) jų atstovai, miesto gyventojai (bendruomenė).
Planuojamas projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2024-11 iki 2029-09.
Bendra projekto vertė – 139 991,55 Eur, iš jų: ES fondų lėšos sudaro 118 992,81 Eur, bendrojo finansavimo lėšos sudaro 20 998,74 Eur
Plungės miesto VVG informacija
2024-11-06
Kviečiame į parengtos Plungės miesto 2023-2029 m. vietos plėtros strategijos pristatymą.
Lapkričio 30 d., 16.30 val. asociacija Plungės miesto vietos veiklos grupė (VVG) kviečia į Plungės miesto 2023-2029 m. vietos plėtros strategijos pristatymą visuomenei. Pristatymas vyks Plungės rajono savivaldybės administracijos salėje, II aukštas, Vytauto g. 12, Plungė.
Kviečiame Jus susipažinti su parengtu Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategijos projektu ir pateikti pastabas ar pasiūlymus iki 2023 m. lapkričio 29 d. el. paštu grazina.bauziene@plunge.lt arba tel. Nr. (8-614) 95587
Strategija pateikta https://www.plunge.lt/…/Plunges-miesto-2023-2029-m…
Parengta Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategija
Asociacija Plungės miesto vietos veiklos grupė, įgyvendindama ES lėšomis bendrai finansuojamą projektą Nr. 11-001-T-0040 „Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategijos parengimas”, parengė Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategijos projektą.
Kviečiame Jus susipažinti su parengtu Plungės miesto 2023-2029 metų vietos plėtros strategijos projektu ir pateikti pastabas ar pasiūlymus iki 2023 m. lapkričio 29 d. el. paštu grazina.bauziene@plunge.lt arba tel. ( (8-614) 95587
Pradedama rengti 2023–2029 metų Plungės miesto vietos plėtros strategija
Informacija!
Pradedama rengti 2023–2029 metų Plungės miesto vietos plėtros strategija
Plungės miesto vietos veiklos grupė pradėjo rengti 2024-2029 m. Plungės miesto vietos plėtros strategiją ir š. m. birželio 18 d., Plungės bendruomenių pikniko metu (prie M. Oginskio rūmų, Parko g. 3A) vyko susitikimas su pilietinės visuomenės, nevyriausybinių organizacijų, verslo ir viešojo sektoriaus (biudžetinių įstaigų) atstovais, kuriame buvo pristatyta Plungės miesto vietos veiklos grupės rengiamos 2023–2029 m. Plungės miesto vietos plėtros strategijos gairės ir du 2021–2027 m. ES fondų investicijų programos 4 prioriteto „Socialiai atsakingesnė Lietuva“ uždaviniai: 4.7. „Skatinti aktyvią įtrauktį, siekiant propaguoti lygias galimybes, nediskriminavimą ir aktyvų dalyvavimą, ir gerinti įsidarbinamumą, ypač palankių sąlygų neturinčių grupių“ ir 4.9. „Skatinti marginalizuotų bendruomenių, mažas pajamas gaunančių namų ūkių ir nepalankioje padėtyje esančių grupių, įskaitant specialiųjų poreikių turinčius asmenis, socialinę ir ekonominę įtrauktį vykdant integruotus veiksmus, be kita ko, teikti aprūpinimą būstu ir socialines paslaugas“.
Plungės miesto vietos veiklos grupės pirmininkė Gražina Baužienė akcentavo, jog asociacija kviečia prie vietos plėtros strategijos rengimo prisidėti visuomenę, įmones, nevyriausybines organizacijas ir kviečia iki 2023 m. rugpjūčio 14 d. elektroniniu paštu grazina.bauziene@plunge.lt teikti projektines idėjas, kurios padėtų rasti atsakymus į klausimus: Ką galima tobulinti ir kokių iniciatyvų ir veiklų trūksta Plungėje? Į kokias problemines sritis Plungėje būtina investuoti strategijos lėšas ir kiek preliminariai lėšų tam reikėtų?
Plungės miesto VVG informacija
Dokumentai
Plungės miesto vietos veiklos grupės įstatai: PLUNGĖS MIESTO VVG ĮSTATAI 2023-04-11
Plungės miesto VVG įregistravimo dokumentai: VĮ Registrų centro išrašas 2024-12-27;
Tyrimai, analizės, metodinė informacija
VIETOS PLĖTROS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PLANŲ (PĮP) RENGIMO APRAŠAI
2024 M. TAISYKLĖS IR APRAŠAI PAREIŠKĖJAMS:
1. Priemonės Nr. 01-004-08-04-01 „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ veiklos: BIVP taikymas, Parama vietos plėtros strategijų įgyvendimui“ PFS’ Aprašas, ESF+ poveiklė (Atsisiųsti čia:);
2. Priemonės Nr. 01-004-08-04-01 „Didinti visuomenės įsitraukimą į vietos problemų sprendimą“ veiklos: BIVP taikymas, Parama vietos plėtros strategijų įgyvendimui“ PFS’ Aprašas, ERPF poveiklė (Atsisiųsti čia:);
2.1. (ERPF) 4 PRIEDAS. Socialinio verslo PFSA.
2.2. (ERPF) Socialinio verslo Taisyklės (Atsisiųsti čia:);
(ERPF) PFSA 1 Priedas. Socialinio verslo atitikties deklaracija.
(ERPF) PFSA 2 Priedas. Socialinio poveikio rodikliai.
(ERPF) PFSA 3 Priedas. Socialinio poveikio matavimas.
(ERPF) PFSA 4 Priedas. Verslo planas.
(ERPF) PFSA 5 Priedas. Soc. Verslo veiklos įgyvendinimo ataskaita.
(ERPF) PFSA 6 Priedas. Verslo plano finansinė skaičiuoklė.
2024 M. TAISYKLĖS IR APRAŠAI VVG:
1. Tvarkos aprašas dėl projektų atrankos vykdymo pagal 2021–2027 m. ES fondų investicijų programą (Atsisiųsti čia:)
2. Strategijų rengimo ir atrankos taisyklės (Atsisiųsti čia:);
3. Siūlomų atrinkti ir finansuoti VPS sąrašas, pagal 2021–2027 m. fondų investicijų programą (Atsisiųsti čia:);
4. (VRM) VPS įgyvendinimo taisyklės (projektų kvietimų planavimas, PĮP atranka)(Atsisiųsti čia:);
5. (FIN MIN) Administravimo ir finansavimo taisyklės (Atsisiųsti čia:);
6. Stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės (Atsisiųsti čia:);
7. Projekto dalyvių administravimas. Anketų ir sąrašų pildymo instrukcija (Atsisiųsti čia:);
8. Su išlaidomis nesiejamo projekto finansavimo schema, skirta soc. pažeidžiamų asm. soc. integracijai (Atsisiųsti čia:);
9. Projektą vykdančio personalo savanoriško darbo įnašo fiksuotojo vieneto įkainio nustatymo tyrimas (Atsisiųsti čia:);
Protokolai
2024 m.
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 1
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 2
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 3
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 4
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 5
2023 m.
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 1
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 2
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 3
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 4
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 5
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 6
Plungės miesto vietos veiklos grupės protokolas Nr. 7
Kontaktai
Gražina Baužienė, tel. 8 614 95587, el. p. grazina.bauziene@plunge.lt
Vytauto g. 7-14, Plungė
Darbo laikas: I–IV – 8.00–17.00, V – 8.00–15.45. Pietų pertrauka: 12.00–12.45
Korupcijos prevencija
Plungės miesto vietos veiklos grupė suinteresuota, kad teikiant įstaigos paslaugas, nebūtų korupcijos apraiškų: kyšininkavimo, papirkimo, piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi, tarnybos pareigų neatlikimo ir kitų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų, kai tokių veikų padarymu siekiama ar reikalaujama kyšio, papirkimo arba nuslėpti, užmaskuoti kyšininkavimą ar papirkimą.
Už korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus yra numatyta administracinė, drausminė ar kitokia teisinė atsakomybė. Į Plungės miesto vietos veiklos grupę gali kreiptis kiekvienas asmuo, kuris mano turįs žinių arba pagrįstų įtarimų apie Plungės miesto vietos veiklos grupės darbuotojo padarytas, daromas ar ketinamas daryti korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas.
Apie Plungės miesto vietos veiklos grupės darbuotojų neteisėtus veiksmus prašome pranešti el. paštu plungesmiestovvg@gmail.com. Atsiųsti paštu adresu: Vytauto g. 7-14, Plungė. Anonimiškumą garantuojame.
Lietuvos Respublikos įstatymai draudžia šmeižti ar melagingai kaltinti kitą asmenį nusikaltimo padarymu. Už tokius veiksmus numatyta baudžiamoji atsakomybė.
LR vidaus reikalų ministerijos vidinis kanalas: „Pranešk apie korupciją”.
LR vidaus reikalų ministerijos vidinis VRM kanalas „Pranešėjų apsauga“.
Susidūrus su galimais korupcinio pobūdžio teisės pažeidimais taip pat galite pranešti Specialiųjų tyrimų tarnybai (STT):
STT kviečia visus besidominčius antikorupcinės aplinkos kūrimo tema naudotis E. mokymų platforma. Profesionaliai atrinkta antikorupcinio švietimo mokymų medžiaga leidžia kiekvienam savarankiškai gilintis į skirtingas temas. E. mokymų platforma startavo su aštuoniomis temomis: korupcijos samprata, korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos, interesų konfliktai, dovanų politika, pranešėjų apsauga bei korupcijos rizikos sveikatos apsaugos sektoriuje ir kt. Temų sąrašas ir turinys joje nuolat pildomas. STT sukurtos mokymų platformos pristatymas. Prisijungimas prie platformos: https://emokymai.stt.lt/.
Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymas.
Plungės miesto VVG korupcijos prevencijos tvarkos aprašas
Informacija atnaujinta 2024-11-02
Asmens duomenų tvarkymo taisyklės
Plungės miesto vietos veiklos grupė asmens duomenų tvarkymą vykdo vadovaudamasi Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu Nr. 2016/679 (Bendruoju asmens duomenų apsaugos reglamentu Nuoroda į BDAR ), Plungės miesto vietos veiklos grupės pirmininkės įsakymu patvirtintomis asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis bei kitais Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktais, kurie nustato fizinių asmenų duomenų tvarkymą.
Asmens duomenų, kuriuos Plungės miesto VVG, kaip duomenų valdytoja, renka iš duomenų subjektų, tvarkymo tikslai:
Plungės miesto vietos veiklos grupės asmens duomenų tvarkymo taisyklės
D.U.K.
1. Kas yra NVO? Ar Registrų centre gauta NVO žyma užtikrina NVO statusą? |
NVO sąvokos apibrėžtį nustato Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 2 straipsnio 3 dalis. NVO – nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų valdymo nepriklausomas savanoriškumo pagrindais įsteigtas visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus. Nevyriausybinėmis organizacijomis nėra: |
2. NVO vykdo veiklas įvairias socialines veiklas Plungės mieste, tačiau organizacija registruota ne Plungės mieste. Ar tokia NVO gali būti projekto partneriu? |
Reikalavimai partneriui nurodyti Gairių 9 punkte.
Vadovaujantis Aprašo 1.2.6. p. Juridinio asmens veiklos vykdymo vieta – vieta, kurios adresu yra registruota juridinio asmens buveinė ir (ar) yra nekilnojamasis turtas, kurį nuosavybės, nuomos, panaudos ar kitais teisėtais pagrindais valdo juridinis asmuo ir kuriame nekilnojamąjį turtą valdantis asmuo ar jo atskiras padalinys, filialas, atstovybė vykdo faktinę veiklą. |
3. Klausimas dėl darbo užmokesčio įkainio pagrindimo: |
PFSA+ 2.16.3.2. p. darbo užmokesčio išlaidų pagrįstumą patvirtinančius dokumentus (veiklų sąrašas su projektą vykdančių asmenų darbo valandomis, įkainis (valandinis arba mėnesinis), jo pagrindimas, jei taikoma). Sudarant projekto biudžetą ir nustatant išlaidas projektą vykdantiems asmenims, kurie yra projekto vykdytojo darbuotojai ar planuojami įdarbinti nauji darbuotojai, būtina remtis dabartiniu tos institucijos analogiškas pareigas einančių darbuotojų darbo užmokesčiu. Turi būti pateikti įkainį pagrindžiantys dokumentai, pavyzdžiui, analogiškos pareigybės nuasmenintos darbo sutartys arba 3–12 mėnesių analogiškos pareigybės nuasmenintas priskaitymo–apmokėjimo žiniaraštis, įrodantis darbo užmokesčio paskyrimą ir išmokėjimą. Valstybės tarnautojų, biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio valandinis įkainis turi būti apskaičiuotas vadovaujantis nacionaliniais teisės aktais, reglamentuojančiais tokių darbuotojų darbo užmokesčio apskaičiavimą;
PFSA ESF+ 13.8.5.1. p. projekto veiklas vykdančių projekto vykdytojo ir partnerio organizacijų darbuotojų darbo užmokesčio ir susijusių kasmetinių atostogų bei darbdavio įsipareigojimų, apskaičiuotų ir išmokėtų už darbo laiką, kurio metu darbuotojai vykdė projekto veiklas, išlaidos. Projekto veiklas vykdančių fizinių asmenų, dirbančių pagal autorines ar paslaugų sutartis, įskaitant mažųjų bendrijų vadovus ir asmenis, mažosiose bendrijose dirbančius pagal paslaugų (civilines) sutartis, išlaidos. Tuo atveju, kai vykdomos socialinei atskirčiai mažinti skirtų paslaugų teikimo veiklos, atitinkančios Aprašo 2.1.1.1 ar 2.1.1.3 papunkčiuose nurodytas veiklas, šiame papunktyje nurodytos išlaidos yra tinkamos finansuoti tik iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) nuosavo įnašo, jeigu projekte nėra nė vieno projekto veiklas vykdančio savanorio. Šiame papunktyje nurodytoms išlaidoms Aprašo 14 punkte nustatytos fiksuotos normos taikomos tik tokiuose projektuose, kurių visos tinkamos finansuoti išlaidos viršija Aprašo 2.14 papunktyje nustatytą sumą. |
4. Kuo reikia grįsti vykdančio personalo darbuotojų darbo užmokesčio įkainį valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų, viešų ir privačių juridinių asmenų projektų vykdytojų personalo darbuotojų vienos val. įkainį, jei įstaiga, įmonė ar organizacija neturi įdarbintų darbuotojų? Ar galima vadovautis Valstybės duomenų departamento atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio ketvirtiniais duomenimis? |
Darbo užmokesčio pagrindimas: 1val. bruto 14.10 Eur + kasmetinės atostogos+darbdavio mokesčiai, viso 1 val. įkainis 15,32 Eur https://osp.stat.gov.lt/statistiniu-rodikliu-analize#/
Susijęs klausimas: Prie Projektų veiklų įgyvendinimui taikomų supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių yra Privačių juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotieji vieneto įkainiai FĮ-39. Ar grindžiant darbuotojų darbo užmokestį, juos pasirinktinai gali taikyti nevyriausybinės organizacijos (asociacijos, VšĮ) ir biudžetinės įstaigos? (CPVA atsakymas 2025-01-30) |
5. Dėl PFSA (ESF+) kiek komercinių pasiūlymų turi pateikti pareiškėjas, jei visas projekto biudžetas yra apie 80 tūkst. Eur? Ar pakaks po vieną komercinį pasiūlymą? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Vadovaujantis PFSA (ESF+) turi būti pateikti pagrindžiantys PĮP suplanuotų projekto išlaidų pagrįstumą dokumentai (pvz., sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas, išlaidų skaičiavimai; jei numatomos remonto išlaidos – jas pagrindžiantys dokumentai: patalpų brėžiniai, nuomos sutartys, dėl nusidėvėjimo taikomi dokumentai ir kt.). Remiantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties ES fondų reikalavimams, nustatant planuojamų patirti prekių pirkimo išlaidų apimtį ir pagrindžiant išlaidų tinkamumą finansuoti, svarbu įvertinti projekte numatytų įsigyti prekių poreikį ir rinkos kainas, todėl rekomenduojama išsamiai pagrįsti prekių poreikį, kiekį ir kainas ir (arba) pateikti preliminarius tiekėjų komercinius pasiūlymus (pateiktus pagal detalias numatomų įsigyti prekių technines specifikacijas) ir (arba) kainų apklausos suvestinę, arba vadovautis viešuosiuose informacijos šaltiniuose (pavyzdžiui, interneto svetainėse) skelbiama informacija arba istoriniais, statistiniais duomenimis, ekspertinėmis įžvalgomis ir pan. PFSA nėra apibrėžtas reikalaujamas pateikti preliminarių paslaugų teikėjų komercinių pasiūlymų skaičius, todėl pareiškėjui pakanka kartu su PĮP pateikti vieną komercinį pasiūlymą. Tuo atveju, jeigu pareiškėjas pateikia kelis komercinius pasiūlymus, priimtina laikoma pareiškėjo nurodoma kaina – mažiausia ar vidutinė. CPVA turi teisę išlaidų tinkamumo vertinimo metu prašyti pareiškėjo pateikti naują komercinį pasiūlymą arba kelis, kad įsitikinti planuojamų išlaidų pagrįstumu ir jų tinkamumu, taip pat paprašyti pagrįsti ir detalizuoti pateiktą informaciją. Jeigu ESF+ ar ERPF projektams, kurių visos tinkamos finansuoti išlaidos neviršija 200 000 Eur ir juose nėra pritaikyta 7 proc. norma netiesioginėms išlaidoms, tuomet turi būti taikomas supaprastintas išlaidų apmokėjimas ir šiems projektams nustatomi individualūs fiksuotieji įkainiai, remiantis kiekvieno projekto biudžetu. Tokiu atveju planuojamos patirti išlaidos turi būti detaliai pagrįstos, pateikiant ne mažiau kaip 3 komercinius pasiūlymus (pateiktus pagal detalias numatomų įsigyti prekių technines specifikacijas, planuojamų atlikti darbų sąmatas ir pan.), kad būtų galima tinkamai įvertinti planuojamų patirti išlaidų tinkamų ir jų pagrįstumą (atitikimą rinkos kainoms) ir nustatyti individualius fiksuotuosius dydžius (fiksuotąsias sumas ar fiksuotuosius įkainius), pagal pateiktų komercinių pasiūlymų mažiausią kainą arba jų vidurkį. PĮP ar prieduose rekomenduojama nurodyti svarbiausius kainai įvertinti reikalingus techninius parametrus ir gaminio paskirties aprašymus. Pažymėtina, kad detalus išlaidų pagrindimo vertinimas atliekamas su tikslu, kad būtų tinkamai nustatytas įkainis, kuris projekto įgyvendinimo metu negalės būti keičiamas. CPVA, PĮP tinkamumo finansuoti vertinimo metu, gali kreiptis į pareiškėją ir paprašyti pateikti papildomus komercinius pasiūlymus (jeigu jie nebuvo pateikti) arba paprašyti pateikti naujus, jeigu yra nustatoma juose trūkumų ir/ar netikslumų. Socialinio verslo (ERDF) PFSA reikalavimai: Soc. įtraukties (ESF) PFSA reikalavimai: |
6. PFSA (ESF+) 2.25.1 p. nurodyta, kad projekto lėšomis suremontuotas (-os) nekilnojamasis turtas (patalpos) būtų naudojamas (-os) vykdant projekto tikslą atitinkančias veiklas ne trumpiau kaip 5 metus nuo projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos”. Koks projekto tęstinumo laikotarpis, ar irgi 5 metai, jei projekte nebuvo atliekamas nekilnojamojo turto remontas? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Tęstinumo reikalavimai PFSA nustatyti 11.1 punkte, todėl projekto tęstinumo laikotarpis yra siejamas tik su šių reikalavimų įgyvendinimo priežiūra. |
7. PFSA ERPF 2.4.9. p. dokumentus, pagrindžiančius nuosavo indėlio tinkamumą; dokumentai, įrodantys, kad pareiškėjas turi pakankamai nuosavų lėšų prisidėti prie projekto įgyvendinimo (taikoma, kai pareiškėjas prie projekto įgyvendinimo prisideda privačiomis piniginėmis lėšomis); jei iš vietos plėtros strategijos finansinio veiksmų plano matyti, kad prie projekto biudžeto lėšomis prisideda savivaldybė, pagrindimą reikia pateikti tuo atveju, jei prisidėjimo procentas yra nurodomas didesnis nei numatytas vietos plėtros strategijos finansiniame veiksmų plane; dokumentai turi būti sukurti (pvz., naudojant el. bankininkystės sistemą), išduoti finansų institucijų (bankų, kredito unijų) ir (arba) išduoti viešojo juridinio asmens, kurio veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų (pvz., savivaldybės tarybos sprendimas skirti lėšas projektui įgyvendinti), ir (arba) sukurti naudojantis finansinių ataskaitų duomenimis; CPVA mokymų medžiagoje – atsakymų sesijoje buvo atsakyta, jog pareiškėjas prisidėjimo nuosavomis lėšomis dalį gali pagrįsti pvz. finansinių ataskaitų duomenimis (balansinis pelno likutis), taip pat akcininkų susirinkimo sprendimu ir pan. Ar tinkami pagrindžiantys nuosavo indėlio tinkamumą bus laikomi tokie dokumentai pagal PFSA ESF+ ir ERPF: pvz. finansinių ataskaitų duomenys (matomas pelnas balanse), visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimas, vienintelio akcininko sprendimas, asociacijų/viešųjų įstaigų visuotinio ir/ar kolegialaus valdymo susirinkimo sprendimas? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Nuosavo įnašo pagrindimui taikomi reikalavimai nustatyti PFSA. PFSA nurodyta, kad dokumentai gali būti sukurti naudojantis finansinių ataskaitų duomenimis. Remiantis Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo 7 straipsniu, metinių (konsoliduotųjų) finansinių ataskaitų rinkinį sudaro: 1) finansinės būklės ataskaita arba balansas; 2) pelno (nuostolių) ataskaita; 3) nuosavo kapitalo pokyčių ataskaita: 4) pinigų srautų ataskaita; 5) finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas. Pareiškėjas savo nuožiūra gali pateikti dokumentus, kuriai remiantis paaiškins ir įrodys, kad pareiškėjas turi pakankamai nuosavų lėšų prisidėti prie projekto įgyvendinimo. Socialinio verslo (ERDF) PFSA reikalavimai: |
8. Ar teisingai skaičiuojama PFSA ESF+ 2.1.1, 2.1.2. ir 2.1.3.1. p. veiklų dalyviui suma: 2000 Eur (ES+VB) tiesioginių išlaidų +netiesioginės išlaidos +savivaldybės ir/ar nuosavos privačios lėšos? Pagal PFSA 13.11. p. Vienam projekto veiklų dalyviui (išskyrus jauno verslo subjektus) prašoma finansuoti lėšų suma gali sudaryti ne daugiau kaip 2000 (du tūkstančius) eurų tiesioginių projekto išlaidų. |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Taip. PFSA numatyta, kad vienam projekto veiklų dalyviui (išskyrus jauno verslo subjektus) prašoma finansuoti lėšų suma gali sudaryti ne daugiau kaip 2000,00 (du tūkstančius) eurų tiesioginių projekto išlaidų. Taip pat anksčiau jau buvo pateiktas toks skaičiavimo pavyzdys: Vienam dalyviui finansavimo skaičiavimo pvz., bendra užsiėmimų paslauga – 2 100 Eur, ES+BF finansavimas 92,50 proc., vienam dalyviui skiriama finansavimo suma – 1942,50 Eur (ESF+ lėšų) ir 157,50 Eur iš nuosavų lėšų. Netiesioginės skaičiuojamos viso projekto apimtyje, 7 proc. nuo visų tiesioginių projekto išlaidų sumos. |
9. Dėl PĮP poveiklių, veiksmų pildymo matricos. Ar logiška būtų matrica: poveiklių tiek, kiek pareiškėjas pasirenka finansuojamų veiklų. Veiksmų tiek, kiek poveiklėje numatoma vykdyti veiklų (pvz. IT mokymai, renginių, individualios konsultacijos). Paskaičiuojamos išlaidos (DU, paslaugos kelionės išlaidos ir t.t.) ir gaunama pvz. 1 mokymų bendra suma, matavimo vnt. – koml. Komplektų būtų tiek, kiek mokymų. |
(CPVA atsakymas 2025-01-09, papildytas 202501-30) Kaip tinkamai užpildyti PĮP ir kaip tinkamai pagrįsti išlaidas, priklauso nuo pareiškėjo, kaip jis planuos organizuoti tas veiklas ir kokiu būdu pagrįs tas išlaidas, įsigis paslaugas, prekes, vykdys tam tikrą veiklą ir pan., taip pat kokias komerciniais pasiūlymais pagrįs savo suplanuotas išlaidas. Poveiklės pagal PFSA veiklas, tas poveikles skaidyti į veiksmus pagal tam tikras planuojamas vykdyti veiklas (nes mokymų organizavimas, renginių organizavimas gali būti pagrįstas bendrai, apjungiant tas išlaidas, kas juos sudaro, be to ir komerciniai gali būti bendrai visiems mokymams, nebent atskiriant kokį lektorių per DU, todėl pvz. čia ir gali būti išlaidų kategorija – mokymai, renginiai ir pan.) ar išlaidas, ar jas apjungiant pagal tam tikras kategorijas. |
10. Kokie rodikliai turi būti poveiklėje ir kokie veiksmuose. Pavyzdžiui, ar teisingai bus nurodyta jei poveiklėje bus nurodomi asmenys (veikloje dalyvaujančių asmenų skaičius), o veiksmuose – vienetai, komplektai ar kiti rodikliai? Kaip pareiškėjų projektuose bus fiksuojami įkainiai, poveiklių ar veiksmų apimtimi? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Poveiklė – kiekybiškai išmatuojamas tiesioginis įvykdytos projekto veiklos rezultatas. Poveikle nurodoma, kas bus pasiekta įvykdžius konkrečią projekto veiklą. Konkrečių projekto veiklų poveiklės gali nesutapti su projekto stebėsenos rodikliais. Vienai veiklai gali būti nurodoma keletas poveiklių. Nurodykite poveiklės matavimo vienetą naudojant visuotinai priimtus matavimo vienetus, galima trumpinti, pvz., vnt., kompl., asm. Veiksmai – įrašo Pareiškėjas konkrečius veiksmus/išlaidas, kuriais bus įgyvendinamos poveiklės. Turi būti tiesiogiai siejama su išlaidų pagrindimu. Nurodant veiksmus ar išlaidų tipus detalizuojama, kokių veiksmų bus imtasi arba kokiomis patiriamomis išlaidomis bus prisidedama siekiant projekto poveiklės siektinų reikšmių. Vienai poveiklei gali būti nurodomi keli veiksmai ar išlaidų tipai. Nurodykite veiksmo ar išlaidų tipo matavimo vienetą, naudojant visuotinai priimtus matavimo vienetus, galima trumpinti, pvz., vnt., kompl., asm., kv. m. PFSA nustatyti SAI (fiksuoti įkaniai, sumos ir normos) yra nustatomi ir pasirenkami veiksmo/išlaidų tipo apimtyje. Individualūs SAI (nustatyti PĮP vertinimo metu, remiantis projekto biudžetu) yra nustatomi veiksmo/išlaidų tipo apimtyje. Išskirtiniais atvejais, fiksuojant visą planuojamą pasiekti rezultatą, individualūs SAI gali būti nustatomi poveiklės apimtyje (tokį SAI sudarytų skirtingi veiksmai/išlaidų tipai ir juos visus įgyvendinus/pasiekus būtų apmokama vieną kartą). |
11. Ar gali būti viename veiksme pagrįstos ir aprašytos skirtingų kategorijų išlaidos, pav. DU, paslaugos, prekės, įranga? Ar kiekvienai išlaidų kategorijai turi būti skirtingas veiksmas? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Veiksmai tiesiogiai siejami su išlaidų pagrindimu, todėl turi būti atskirti pagal išlaidas/išlaidų kategorijas (jeigu galima taip pagrįsti). Kiekvienai iš eilučių „Poreikis ir išlaidų pagrindimas“ dalyje turi būti aiškiai nurodyta, pagal ką nustatyta kaina, kokie pateikti komerciniai pasiūlymai, pasirašytos sutartys, nuorodos į rinkoje esančias kainas, ekranvaizdžiai su kainomis ar kt., t.y. pagal PFSA nustatytus reikalavimus išlaidų pagrindimui ir kokie išlaidas pagrindžiantys dokumentai turi būti pateikti. PĮP ar prieduose rekomenduojama nurodyti svarbiausius kainai įvertinti reikalingus techninius parametrus ir gaminio paskirties aprašymus. Jei numatoma įsigyti įvairių prekių, PĮP jos gali būti grupuojamos į vienarūšes grupes (išlaidų kategorijas) (pavyzdžiui, baldai, kompiuterinė technika, programinė įranga ir pan.). |
12. Ar teisinga būtų tokia PĮP pildymo matricos logika: išskiriama viena veikla, poveiklės išskiriamos pagal sustambintas veiklų apimtis pvz. mokymų ciklas, socialinės veiklos, užimtumo veiklos, informavimo, konsultavimo veiklos, aprašomas veiklų pobūdis, kokią naudą suteiks tikslinės grupės dalyviams, o jau per „veiksmus“ detalizuojamos poveiklėje nurodytos veiklos, kokiai tikslinei grupei skirtos veiklos, jų vykdymui reikalingos išlaidos ir išlaidų pagrindimas? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Taip, tokia PĮP pildymo matricos logika gali būti naudojama pildant PĮP. |
13. Kaip pareiškėjas turės pagrįsti, kad tikslinės grupės dalyvis yra ekonomiškai neaktyvus asmuo (kokius įrodymus reikės pateikti atsiskaitant už tikslinę grupę)? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Projekto vykdytojas įtraukdamas naują dalyvį ir/ar atsiskaitydamas už įvykdytą veiklą ir pateikdamas dalyvio anketą projekto įgyvendinimo metu, turi pateikti informaciją, kad tikslinės grupės dalyvis atitinka PFSA nustatytą ekonomiškai neaktyvaus asmens sąvoką, t.y. tikslinės grupės dalyvis yra asmuo, kuris nėra Užimtumo tarnyboje registruotas kaip bedarbio statusą ar sustabdytą bedarbio statusą turintis asmuo ir kuris atitinka visas šias sąlygas: – yra darbingas asmuo; – nedirba pagal darbo sutartis ir darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu; – nesiverčia individualia veikla; – neturi ūkininko statuso ar nėra ūkininko partneris, ar žemės ūkio veiklos subjektas ir (ar) yra atostogose vaikui prižiūrėti (iki vaikui sukaks 3 metai). PFSA nustatyta, kad darbingas asmuo – asmuo, pagal LR darbo kodeksą turintis visišką ar ribotą darbinį teisnumą ir veiksnumą. Darbingo asmens sąvoka aiškinama remiantis LR darbo kodekso 21 straipsnyje pateikiama vienos iš darbo sutarties šalies išaiškinimu, kuria remiantis „Darbuotojas − fizinis asmuo, įsipareigojęs atlygintinai atlikti darbo funkciją pagal darbo sutartį su darbdaviu. Darbuotoju gali būti darbinį teisnumą (galėjimas turėti darbo teises ir pareigas) ir veiksnumą (galėjimas savo veiksmais įgyti darbo teises ir sukurti darbo pareigas) turintis fizinis asmuo. Fizinis asmuo darbinį teisnumą ir veiksnumą įgyja, kai jam sukanka šešiolika metų, išskyrus įstatymų nustatytas išimtis.” Projekto vykdytojas gali kreiptis į UŽT su sąrašu, ar dalyviai yra registruoti UŽT ar ne, taip pat į Sodrą, kad neturi darbinių santykių, nėra pensininkas, VMI pažyma, kad neturi mokėjimų už individualią veiklą, iš Sodros dėl motinystės atostogų turėjimo. Taip pat dėl ūkininkų – juos registruoja savivaldybės administracijos, todėl pažyma iš jų, kad nėra registruotas. Soc. įtraukties (ESF) PFSA reikalavimai: |
14. Ar savanoriai įsiskaičiuoja į tikslinės grupės skaičių ir gali būti užskaitomi kaip unikalūs projekto dalyviai? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Vadovaujantis PFSA, tinkamos projekto tikslinės grupės (t. y. asmenų socialinės grupės, į kurias turi būti orientuotas pagal Aprašą finansuojamas projektas) yra: 4.1.6. vykdant Aprašo 2.1.5 papunktyje nurodytas veiklas – savanoriai (taikoma, kai vykdomi Aprašo 2.1.5 papunktyje nurodytą veiklą atitinkantys savanorių mokymo, reikalingo savanorius parengti savanoriškai veiklai, veiksmai). Savanoriai, jeigu dalyvauja PFSA 2.1.5 papunktyje nurodytose veiklose, priskiriami prie šios tikslinės grupės dalyvių ir kartu jie negali būti užskaitomi kaip projekto dalyviai, kurie dalyvauja (jeigu papildomai dalyvauja) pagal PFSA 4.7. 2.1.1 veiklas, nes yra skaičiuojami unikalūs projekto dalyviai. Be to, vadovaujantis rodiklio „BIVP projektų veiklų dalyviai (įskaitant visas tikslines grupes)” aprašymo kortele, tas pats asmuo, dalyvavęs keliose to paties projekto veiklose, skaičiuojamas vieną kartą. Soc. įtraukties (ESF) PFSA reikalavimai: |
15. Ar mokyklinio amžiaus jaunimas, kuris mokosi mokykloje yra tinkama tikslinė grupė, kaip ekonomiškai neaktyvūs asmenys, nes pagal PFSA jie atitinka ekonomiškai neaktyvių asmenų apibrėžimą? (kai kalbama apie PFSA bedarbių ir ekonomiškai neaktyvių asmenų finansavimo veiklą) |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Pažymėtina, kad vadovaujantis LR darbo kodeksu – „Fizinis asmuo darbinį teisnumą ir veiksnumą įgyja, kai jam sukanka šešiolika metų, išskyrus įstatymų nustatytas išimtis.” Taip pat, vadovaujantis LR užimtumo įstatymu minimi asmenys (bedarbiai) yra taip pat tik nuo 16 metų amžiaus. PFSA nėra numatyta galimybė visam mokyklinio amžiaus jaunimui (nepilnamečiams) dalyvauti veikloje „Bedarbių ir ekonomiškai neaktyvių asmenų užimtumui didinti skirtų iniciatyvų įgyvendinimas, siekiant pagerinti šių asmenų padėtį darbo rinkoje”, nes vadovaujantis PFSA: Atsižvelgiant į tai, ir vadovaujantis PFSA nuostatomis, prie tikslinės grupės galėtų būti priskirti tik darbingi asmenys nuo 16 metų amžiaus. Pažymėtina, kad paauglių nuo 16 iki 18 metų įdarbinimas turi būti atliekamas laikantis LR teisės aktų. |
16. Ar darbo rinkai besirengiantis asmuo yra priskiriamas ekonomiškai neaktyviems asmenims ar bedarbiams? Pagal PFSA apibrėžimą aiškinama, kad „Bedarbis – asmuo, įsiregistravęs Užimtumo tarnyboje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) ir Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme nustatyta tvarka įgijęs bedarbio statusą arba turintis sustabdytą bedarbio statusą”, o pagal Užimtumo įstatymą „8. Užimtumo tarnybai šio straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka pripažinus nedirbantį asmenį darbo rinkai besirengiančiu asmeniu, jeigu asmeniui buvo suteiktas bedarbio statusas, bedarbio statusas panaikinamas ir asmeniui suteikiamas šio straipsnio 4 dalies 5 punkte nustatytas statusas (darbo rinkai besirengiančio asmens), o registracija Užimtumo tarnyboje tęsiama.” |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Asmenys, kuriems UŽT suteikė statusą darbo rinkai besiriangiančio asmens, gali būti tinkamas finansuojamoje ekonomiškai neaktyvių asmenų srityje. (Atsakymas parengtas vadovaujantis UŽT paašškinimu – Darbo rinkai besirengiančio asmens statusas suteikiamas nedirbančiam asmeniui (išskyrus šio straipsnio 5 dalyje nurodytą nedirbantį asmenį), kurio įsidarbinimą riboja bent viena iš šių aplinkybių: 1) stokoja socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti; 2) turi prižiūrėti ir (ar) slaugyti šeimos narį ar kartu gyvenantį asmenį; 3) apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis, esančiomis kredito įstaigos (įstaigų), mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos sąskaitoje (sąskaitose), ir (ar) antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti; 4) neturi galimybių atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į darbo vietą; 5) turi priklausomybę nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų. Užimtumo tarnybai šio straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka pripažinus nedirbantį asmenį darbo rinkai besirengiančiu asmeniu, jeigu asmeniui buvo suteiktas bedarbio statusas, bedarbio statusas panaikinamas ir asmeniui suteikiamas šio straipsnio 4 dalies 5 punkte nustatytas statusas (darbo rinkai besirengiančio asmens), o registracija Užimtumo tarnyboje tęsiama.) |
17. Ar reikia PĮP veiksmo dalyje „Išlaidų požymiai“ pasirinkti požymį „Vykdančio personalo išlaidos“ jei veiksmas grindžiamas darbo užmokesčio išlaidomis? Kitas variantas, jei nėra darbo užmokesčio, tik iš išorės paslaugos ir priemonės, ką tuomet nusirodyti? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Išlaidų požymis pažymimas ir nurodomas tik tada, jeigu numatomos išlaidos, atitinka bent vieną iš požymių: – žemės pirkimo išlaidos; – nepiniginis įnašas; – kryžminis finansavimas; – projektą vykdančio personalo išlaidos (pažymima, tik jei nustatoma 15 ar 40 procentų fiksuotoji projekto išlaidų norma); – projektą vykdančio personalo išlaidos (apmokamos iš nuosavo įnašo); – dalyvių darbo užmokesčio (toliau – DU) išlaidos (finansuojamos); – dalyvių DU išlaidos (apmokamos iš nuosavo įnašo); – nusidėvėjimo sąnaudos (apmokamos iš nuosavo įnašo); – valstybės pagalba; – „de minimis“ pagalba. Nuosavas įnašas negali būti mažesnis nei pažymėtų nusidėvėjimo sąnaudų (apmokamų iš nuosavo įnašo), dalyvių DU išlaidų (apmokamų iš nuosavo įnašo), projektą vykdančio personalo išlaidų (apmokamų iš nuosavo įnašo) ir nepiniginio įnašo suma. |
18. Ar pagal finansuojamą projektą iš ESF+ fondo atliekant patalpų einamąjį remontą reikia pateikti sudarytą patalpų nuomos, panaudos sutartį, kuri registruota Registrų centre ar reikia pateikti patalpų savininko sutikimas? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Taip, ir ESF+ atveju privaloma pateikti patalpų, kuriose numatoma atlikti paprastąjį remontą, nuosavybės arba ilgalaikės nuomos ar panaudos sutarčių kopijas, jei patalpos nuosavybės teise priklauso ne pareiškėjui, taip pat ir patalpų savininko, jei patalpos nuosavybės teise valdomos kartu su bendraturčiu, – taip pat ir bendraturčio sutikimą. Soc. įtraukties (ESF) PFSA reikalavimai: |
19. Jei yra projektas veiklų ir visos investicijos yra skirtos veikloms įgyvendinti ir nėra įsigyjama ilgalaikių investicijų, ar taikoma 5 metų kontrolė po projekto įgyvendinimo tokiam projektui? Ar skaičiuojamas 40 proc. rodiklis po 1 metų projektui? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Tęstinumo reikalavimai ESF+ PFSA nustatyti 11.1 punkte, todėl projekto tęstinumo laikotarpis yra siejamas tik su šių reikalavimų įgyvendinimo priežiūra. Žr. atsakymą į 14 klausimą. Vadovaujantis rodiklio „Bendruomenės inicijuotos vietos plėtros projektų veiklų dalyvių, kurie po dalyvavimo veiklose toliau dalyvauja socialinei integracijai skirtose veiklose ir (ar) darbo rinkoje, dalis” aprašymo kortele, rodiklis parodo dalį projektų, įgyvendinamų ir (ar) įgyvendintų taikant BIVP metodą, veiklų dalyvių, kurie, praėjus 6 mėnesiams (180 kalendorinių dienų) po dalyvavimo ESF+ veiklose pabaigos, toliau dalyvauja veiklose, kuriomis siekiama mažinti jų socialinę atskirtį ar jų socialinės atskirties atsiradimo rizikas, ir (arba) dalyvauja darbo rinkoje (t. y. dirba savarankiškai, samdomą darbą ir (ar) užsiima verslu). |
20. Kokiame teisės akte parašyta, kad nepateikus vieno dokumento, bus atmetamas PĮP? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 56 punktu, 56. Administruojančioji institucija neprašo tikslinti PĮP ir jį vertina tokios apimties, kokios jis buvo pateiktas, jei PĮP atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše, o kai įgyvendinami RPPl projektai, – RPPl nustatytus atvejus, kada PĮP atmetamas neprašius pareiškėjo pateikti papildomų dokumentų ir (ar) informacijos, papildyti ar patikslinti PĮP pateiktos informacijos. PFSA (ERPF) yra nustatyti parengtumo reikalavimui, kurių neįvykdžius ir kartu su PĮP nepateikus pagrindžiančių dokumentų PĮP atmetamas. |
21. PĮP 5 dalyje veiksmo lentelėje „Iš jo PVM eurais“. Ar reikia išskirti PVM sumą eurais prašomą finansuoti, ar rašyti 0,00 Eur? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Taip, reikia išskirti, jeigu PVM yra tinkamas finansuoti ES ir BF lėšomis. Vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties ES fondų reikalavimams, Projekto PVM laikomas tinkamomis finansuoti išlaidomis iš ES fondų lėšų tik tuo atveju, kai pirkimo PVM negali būti susigrąžintas jokiomis priemonėmis, kai: 1) įsigyjamos prekės ir paslaugos skirtos neekonominei veiklai. Ekonominė veikla suprantama taip, kaip ji apibrėžta Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 2 straipsnio 8 dalyje. Viešųjų juridinių asmenų (valstybės, savivaldybių, valstybės ar savivaldybių institucijų bei įstaigų, valstybės įsteigtų garantijų institucijų, o įstatymų nustatytais atvejais – ir kitų viešųjų juridinių asmenų) veikla, kurią vykdyti šiuos asmenis įpareigoja teisės aktai, nelaikoma ekonomine veikla. Tačiau tuo atveju, jeigu vykdoma veikla konkuruoja ar gali konkuruoti su kitų asmenų tiekiamomis prekėmis ir (arba) teikiamomis paslaugomis ir ji nelaikytina mažareikšme (nustatant veiklos mažareikšmiškumą, rekomenduojama vadovautis Europos Teisingumo Teismo praktika, pavyzdžiui, byla Isle of Wight C-288/07), tokia veikla laikoma ekonomine veikla; 2) įsigyjamos prekės ir paslaugos yra skirtos PVM neapmokestinamai veiklai vykdyti; 3) sumokėtas PVM (ar jo dalis) neatskaitomas pagal Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 62 straipsnio nuostatas ( reprezentacijai skirtų prekių ir (ar) paslaugų pirkimo ir (arba) importo PVM, už kitą asmenį sumokėtas PVM, pirkimo PVM už lengvąjį automobilį ar jo nuomą bei keleivių vežimo lengvaisiais automobiliais paslaugą), išskyrus šiame straipsnyje nurodytas išimtis. Projekto PVM laikomas netinkamomis finansuoti išlaidomis tuo atveju, jei teisės aktų nustatyta tvarka projekto PVM galima įtraukti į PVM atskaitą. Sudarant projekto struktūrą turėtų būti atsižvelgiama į tai, ar projekto rezultatas bus naudojamas PVM apmokestinamai veiklai. Jei projekto rezultatas bus naudojamas PVM apmokestinamai veiklai, projekto struktūra turėtų būti sudaroma atsižvelgiant į tai, kad PVM apmokestinamą veiklą vykdantis projekto vykdytojas ar partneris galėtų atskaityti PVM. Prie projekto poveiklės pasirinkti PVM straipsnį – nėra privalomas pildyti laukas. Straipsnis turi būti nurodytas tik tokiais atvejais, kai prašoma finansuoti PVM, projekto veiklos finansuojamos ESIF viršija 5 mln. eurų. |
22. Ar tinkamos finansuoti išlaidos susijusios su stovyklos (pvz. prie Jūros Monciškėse) organizavimas (vietos nuoma, kelionės išlaidos, maitinimas, veiklos (kineziterapeuto mokymai, sporto treniruotės ir pan.) Pasirenkama vieta tokia, kuri pritaikyta projekto tikslinei grupei (asmenims su judėjimo negalia, protiniais sutrikimais ir kitomis negaliomis)? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Preliminariu vertinimu, taip galima, tačiau viskas priklauso nuo pateikto PĮP, suplanuotų veiklų, pagrindimo ir atitikimo PFSA nustatytiems reikalavimams, paskelbtam kvietimui ir VPS. PFSA 13.8.5.23 papunktyje numatytos tinkamos finansuoti išlaidos: „kitos projekto veikloms įvykdyti ir projekto tikslams pasiekti būtinos ir pagrįstos išlaidos“. Tikslinių grupių apgyvendinimo išlaidos galėtų būti tinkamos pagal šį PFSA papunktį, bet jos turės būti susijusios su projektu, būtinos ir pagrįstos, tačiau būtų netinkamos finansuoti tikslinių grupių apgyvendinimo sveikatos priežiūros įstaigose ir su tuo susijusios išlaidos bei tikslinių grupių apgyvendinimo išlaidos, kai vykdomos PFSA 2.1.4 papunktyje nurodytas veiklas atitinkančios projektų veiklos (PFSA 13.17.4 papunktis). |
23. PFSA (ESF+) 6.3 p. nurodoma, kad „įgyvendinant projekto veiklas turėtų būti laikomasi inovatyvumo (kūrybingumo) principo, t. y. įgyvendinant veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai”. Ar pakaktų nurodyti, kad pvz.: bendraujama su dalyviais bus el. priemonėmis arba kad atitinkamose projekto veiklose bus naudojami kompiuteriai, išmaniosios lentos ir pan.? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Inovatyvumo (kūrybingumo) HP suvokiamas kaip inovatyvių ir veiksmingiausių veikimo būdų paieška ir taikymas, efektyvus mokslo ir verslo bendradarbiavimas, mokslinių tyrimų ir mokslo pažangos rezultatų, naujų technologijų taikymas, kūrybiškų sprendimų paieška šaliai aktualiems iššūkiams įveikti, didesnei vertei, geresnės kokybės paslaugoms ir produktams visose valstybės veiklos srityse kurti. Įgyvendinat šį principą galėtų būti: |
24. Kiek smulkiai PĮP privalo būti aprašyta Horizontaliųjų principų laikymasis? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) PFSA yra nustatyti konkretūs reikalavimai dėl horizontaliųjų principų (darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą, bei inovatyvumo (kūrybingumo)) ir atitinkamų Chartijos nuostatų laikymosi. Rengiant PĮP pareiškėjas turi nurodyti, kad atsižvelgiant į projektų pobūdį, bus tiesiogiai laikomasi horizontaliųjų principų ir atitinkamų Chartijos nuostatų ir jie nebus pažeisti. Šie reikalavimai privalomai taikomi projektams visa apimtimi, atsižvelgiant į projektų pobūdį bei į protingumo kriterijus. CPVA, siekdama užtikrinti horizontaliųjų principų ir atitinkamų Chartijos nuostatų laikymąsi: |
25. Ar tinkamas pateikti DMS priedas „Prašymas“, kaip dokumentas, vietoje „Įgaliojimas“, jei PĮP teikia ne organizacijos vadovas, o įgaliotas asmuo? Ar taikoma kita forma ir kokia? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) Vadovaujantis Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo ir duomenų teikimo per Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinės sistemos mainų svetainę tvarkos aprašo 26 punktu, jeigu neužtikrinamas tinkamas DMS veikimas arba, esant kitoms objektyvioms aplinkybėms, kai DMS naudotojas negali administruoti kitų projekto DMS naudotojų, DMS naudotojas dėl 20, 21 ir 24 punktuose nurodytų veiksmų atlikimo turi kreiptis į Administruojančiosios institucijos paskirtą už kvietimą ar projektą atsakingą darbuotoją, PĮP ar Kvietimo duomenyse nurodytu elektroniniu paštu, pateikiant prašymą, kurio forma nustatyta Aprašo 2 priede „Prašymas dėl Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinės sistemos duomenų mainų svetainė naudotojo duomenų tvarkymo“, jame nurodant DMS naudotojo vardą, pavardę, gimimo datą, elektroninio pašto adresą, telefono numerį ir priežastis bei veiksmus (užregistruoti naują DMS naudotoją, blokuoti ar aktyvuoti DMS naudotoją), kuriuos nori atlikti su DMS naudotojo duomenimis. Tuo tarpu kartu su PĮP teikiamas įgaliojimas yra skirtas teikti ir pasirašyti PĮP. Įgaliojimas yra teikiamas, jeigu PĮP pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas. |
26. Ar bus leista PĮP pareiškėjui per CPVA tinkamumo vertinimą perplanuoti projekto lėšas, jei CPVA vertintojai įvertins, jog tai nėra ekonomiškai naudingiausias lėšų panaudojimo variantas (Pvz. pareiškėjas nusimatė įsigyti įrangą, įrenginius, baldus, tačiau CPVA vertintojai, laiko jog tai neekonomiška, ar tuomet pareiškėjas galės nusimatys nuomos išlaidas arba lėšas perplanuoti kitoms priemonėms)? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) PAFT 5.1. p. nustato, kad administruojanti institucija, vertindama PĮP, priimdama sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomo įgyvendinamo projekto finansavimo, turi užtikrinti, kad bus laikomasi lygiateisiškumo – visiems tam tikro kvietimo teikti PĮP projekto įgyvendinimo planams ir (ar) projektams turi būti taikomi vienodi planavimo, vertinimo ir įgyvendinimo priežiūros principai. Atsakant į klausimą dėl konkurso būdu atrenkamų PĮP biudžeto tikslinimo, atsižvelgiama į PAFT 55 p. nuostatas: „Jeigu PĮP vertinimo metu nustatoma trūkumų (nepateikti visi reikiami dokumentai ir (ar) informacija, pateikta neišsami ir (ar) netiksli informacija), administruojančioji institucija, o kai vykdoma bendruomenės inicijuota vietos plėtra, – naudos ir kokybės vertinimą atliekanti miesto vietos veiklos grupė gali paprašyti pareiškėjo per jos nustatytą terminą ištaisyti nustatytus trūkumus. <…>. PAFT sprendimo teisę tikslinti PĮP suteikta administruojančiai institucijai, todėl vertinimo metu pareiškėjas gali tikslinti tik tą informaciją, kurios yra prašoma patikslinti. Jeigu pareiškėjas savo iniciatyva patikslina PĮP informaciją, kurios tikslinti nebuvo prašoma, vertinama, ar tokia informacija turi esminės įtakos vertinant prioritetinius kriterijus, kiek ji yra būtina projekto tikslui ir stebėsenos rodikliams pasiekti ir ar pareiškėjas, teikdamas pirminį PĮP galėjo įvertinti tas aplinkybes. Tikslinimai taip pat gali būti atliekami dėl techninių, skaičiavimo klaidų ir kitais panašiais atvejais. |
27. Dėl kryžminio finansavimo taikymo pagal PFSA ESF+ fondą. Kaip reikėtų taisyklingai užpildyti vietos plėtros PĮP veiklų planavimo ir išlaidų planavimo 5 dalį, jog atskirtume kryžminio finansavimo lėšas t.y. einamojo remonto išlaidas 15 proc. ir įrangos, įrenginių baldų, kuriems taikomas 30 proc. ar JVA rėmime 70 proc. ribos? |
(CPVA atsakymas 2025-01-30) PFSA 13.9 punkte nustatyta, kad PFSA 13.8 papunktyje nurodytuose išlaidų tipuose „Nekilnojamasis turtas“ ir „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai“ numatytų išlaidų suma gali sudaryti ne daugiau kaip 15 proc. visų projekto tinkamų finansuoti išlaidų. Projekte numatytas kryžminis finansavimas taip pat negali viršyti šiame papunktyje nustatyto procentinio dydžio. Pažymėtina, kad PFSA 13.8.2. punkte nustatyta, kad prie tinkamų finansuoti išlaidų gali būti įtraukiamas projekto veikloms vykdyti reikalingas projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) valdomas nekilnojamasis turtas, kuris gali būti numatomas tik kaip projekto vykdytojo nuosavas nepiniginis įnašas. PĮP žymimas išlaidų požymis – nepiniginis įnašas. PFSA 13.8.3. nustatyta, kad tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos nekilnojamojo turto (patalpų) paprastojo remonto (t. y. nekilnojamojo turto (patalpų) atnaujinimo, jo (jų) nerekonstruojant ar kapitališkai neremontuojant) darbų išlaidos; šios išlaidos yra tinkamos, kai tenkinamos visos šiame punkte nustatytos sąlygos. Pareiškėjas gali planuoti tokias išlaidas (iki 15 proc.), jas tinkamai pagrįsti ir prie šio veiksmo PĮP žymimas išlaidų požymis – kryžminis finansavimas. PFSA 13.8.4 punkte numatyta išlaidų kategorija nėra priskiriama prie kryžminio finansavimo. PĮP suplanuotos išlaidos negali viršyti procentų nustatytų šiame PFSA papunktyje, pagal atitinkamas PFSA remiamas veiklas. Socialinio verslo (ERDF) PFSA reikalavimai: Soc. įtraukties (ESF) PFSA reikalavimai: 13.8.3. Tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos nekilnojamojo turto (patalpų) paprastojo remonto (t. y. nekilnojamojo turto (patalpų) atnaujinimo, jo (jų) nerekonstruojant ar kapitališkai neremontuojant) darbų išlaidos; šios išlaidos yra tinkamos, kai tenkinamos visos šios sąlygos: |
Slapukas | Trukmė | Aprašymas |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Advertisement" category. |
cookielawinfo-checkbox-analitiniai | 1 year | CookieYes sets this cookie to store the user consent for the cookies in the category Analytics. |
cookielawinfo-checkbox-analytical | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin to store the user consent for cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 mėn. | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-funkciniai | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-kiti | 1 year | CookieYes sets this cookie to store the user consent for the cookies in the category "Other". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the default button state of the corresponding category and the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
rc::a | never | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
rc::c | session | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
wp-wpml_current_language | At end of session | This cookie is used to save language preference. |
wpEmojiSettingsSupports | session | WordPress sets this cookie when a user interacts with emojis on a WordPress site. It helps determine if the user's browser can display emojis properly. |
Slapukas | Trukmė | Aprašymas |
---|---|---|
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
Slapukas | Trukmė | Aprašymas |
---|---|---|
NID | 6 months | Google sets the cookie for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to unwanted mute ads, and to measure the effectiveness of ads. |
Slapukas | Trukmė | Aprašymas |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-butini | 1 year | Description is currently not available. |
cookielawinfo-checkbox-butini-en | 1 year | Description is currently not available. |
cookielawinfo-checkbox-nasumo | 1 year | Description is currently not available. |
cookielawinfo-checkbox-reklaminiai | 1 year | Description is currently not available. |
Slapukas | Trukmė | Aprašymas |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-advertisement | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Advertisement" category. |
cookielawinfo-checkbox-analitiniai | 1 year | CookieYes sets this cookie to store the user consent for the cookies in the category Analytics. |
cookielawinfo-checkbox-analytical | 1 year | Set by the GDPR Cookie Consent plugin to store the user consent for cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 mėn. | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-funkciniai | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-kiti | 1 year | CookieYes sets this cookie to store the user consent for the cookies in the category "Other". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Others". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
CookieLawInfoConsent | 1 year | CookieYes sets this cookie to record the default button state of the corresponding category and the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie. |
rc::a | never | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
rc::c | session | This cookie is set by the Google recaptcha service to identify bots to protect the website against malicious spam attacks. |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
wp-wpml_current_language | At end of session | This cookie is used to save language preference. |
wpEmojiSettingsSupports | session | WordPress sets this cookie when a user interacts with emojis on a WordPress site. It helps determine if the user's browser can display emojis properly. |
Slapukas | Trukmė | Aprašymas |
---|---|---|
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |
Slapukas | Trukmė | Aprašymas |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-butini | 1 year | Description is currently not available. |
cookielawinfo-checkbox-butini-en | 1 year | Description is currently not available. |
cookielawinfo-checkbox-nasumo | 1 year | Description is currently not available. |
cookielawinfo-checkbox-reklaminiai | 1 year | Description is currently not available. |
Slapukas | Trukmė | Aprašymas |
---|---|---|
NID | 6 months | Google sets the cookie for advertising purposes; to limit the number of times the user sees an ad, to unwanted mute ads, and to measure the effectiveness of ads. |
Slapukas | Trukmė | Aprašymas |
---|---|---|
_ga | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors. |
_ga_* | 1 year 1 month 4 days | Google Analytics sets this cookie to store and count page views. |